Mit CHazarii – a Żydzi

Zydowskie wspominki towarzysza samym niemal zawiazkom Rusi, a to z powodu podleglosci Chazarom, których ma sie za Zydów. Trzeba to jednak miedzy bajki wlozyc. Chazaria i Chazarowie – sa to nazwy geograficzne i polityczne, lecz nie etnograficzne. W tworzeniu sie duzych zrzeszen azjatyckich czynniki etnograficzne mialy niewiele znaczenia, czynniki zas polityczne posiadaly go znacznie wiecej niz w Europie.

Nie istniala zgola jakas etnograficzna spolecznosc hunska, mongolska, mandzurska, turecka czy chazarska. Byly to zwiazki polityczne ludów, wystepujace pod tymi nazwami, a zlozone wielce niejednolicie pod wzgledem etnicznym. Decydowaly mozliwosci utrzymywania sie z rzemiosla wojennego, od rozbojów lokalnych przeciwko sasiedniemu plemieniu poczawszy, az do zdobywania i zakladania ogromnych panstw. Wyobrazmy sobie kondotierstwo i zaciezne najmictwo, ogarniajace cale grupy ludów, a bedziemy mieli przed soba przeszlo polowe dziejów Azji. Przedsiebiorca wojskowy, zamieniony czesto we wladce, nosi tytul kagana który powstal wsród grupy tureckiej Turanów, a da sie stwierdzic od VI wieku. Jakis Kagan wyprowadzil Chazarów spod Kaukazu w polowie VII wieku nad Morze Azowskie. Nastepcy zajeli Krym i rozszerzali swe panowanie coraz dalej, tak dalece, iz w koncu panstwo chazarskie siegalo od ujscia Wolgi niemal poza Oke i szerzylo sie na zachód na Podnieprze. Bylo zamieszkale przez ludy rozmaite, o czym swiadczy dobitnie rozmaitosc religijna. Kraje chazarskie stanowily odlegle odgalezienie uniwersalnego handlu bagdadzkiego, eksploatowane przez kupców arabskich, tj. Zydów arabskiego jezyka. Czy handel szedl w slad podbojów chazarskich, czy tez wyprawy w strone Dniepru odbywaly sie za „arabskie” pieniadze, a kagan bywal zacieznym kondotierem wielkiego handlu miedzynarodowego? Faktem jest, ze w tym wlasnie okresie chazarskim odkryto na nowo zapomniana starozytna droge handlowa na Dniepr. Kupcy z dalekich kalifatów nie byli pierwszymi Zydami w panstwie chazarskim. Siegalo i tam „rozproszenie”. Dzialal tez prozelityzm i widocznie zdzialal wiele, skoro w VIII wieku niektórzy kaganowie wyznawali judaizm. Propaganda zydowska objela sasiadujacych od pólnocy koczowniczych Burtasów, gdzie slady mozaizmu stwierdzono jeszcze w XVI wieku, przezytki zas dochowaly sie do poczatku XX wieku w ciekawych sektach guberni tambowskiej i penzenskiej. Miescil sie tedy judaizm w panstwie chazarskim i zajmowal stanowisko wybitne, lecz Chazarzy nie stanowili bynajmniej jakiejs odmiany etnograficznego zydostwa. Sam tytul Kagana starczy, zeby Chazarów odniesc nie do judaizmu, lecz do turanszczyzny. Podobnej wskazówki udziela koncentryczna budowa ich dawnej stolicy Itylu nad ujsciem Wolgi. W polowie IX wieku przeniesiono stolice dalej na zachód, wznoszac nad Donem Sarkal, przy którego budowie czynni byli budowniczowie bizantynscy. Itil i Sarkal skladaly sie atoli z kregów wspólsrodkowych; o Itylu wiemy, ze z siedmiu. Tak wygladaly wszystkie wazniejsze miasta – obozowiska awarskie, mongolskie, hunskie, tatarskie. Tak rozbudowywala sie nastepnie Moskwa, (nasladujac Saraj hanski). Wskazuje to niewatpliwie na turanszczyzne Chazarów. Nagle Chazarzy znikaja. Gdziez sie podzieli? Podobniez poznikali Awarowie, Hunowie i rozmaite zrzeszenia panstwowe grupy tureckiej. Gdy od Kagana odwrócila sie fortuna, pulki jego poszukaly utrzymania pod innym sztandarem, chocby o setke mil. Swiecaca lub gasnaca gwiaada Kagana rozstrzygala o tworzeniu sie lub zanikaniu rzekomych ludów, które byly li tylko spolecznosciami wojskowymi. Gdy Waregowie odjeli Chazarom panowanie na Podnieprzu, przywódcy nowych druzyn wojennych stali sie dla ludów znad Dniepru nowymi kaganami. Tytul ten trwal dlugo. Stosowano go do Wlodzimierza „równego apostolom” i do „madrego” Jaroslawa I. Pod Rurykowiczami rozrasta sie dalej ludnosc zydowska. Obok pierwotnej migracji Zydów wschodnich, ciagnacych od Persji, Armenii i dawnej Chazarji nastala juz w XI wieku druga imigracja zachodnia, od Wegier i Pragi czeskiej i z dalsza, z Niemiec. Swiatopelk II uzyl ich do zorganizowania spraw skarbowych, a oni podniesli mu wydatnie dochody ksiazece. Ludnosc nienawidzila ich. Ledwie Swiatopelk zamyka oczy, rzucono sie na dzielnice zydowska w Kijowie i rozgrabiono ich dworki. Oleg Swiatoslawicz, prawy dziedzic Kijowa, ksiaze ubogi, bylby niezawodnie prowadzil dalej dzielo fiskalizmu, rozpoczete przez Swiatopelka. Bogacz Monomach skorzystal z tej sytuacji; obiecal, ze nie bedzie z pomoca Zydów zagladal zbytnio w mieszczanskie kieszenie, przyrzekl ulgi i zostal „zaproszony” przez Kijowian do objecia panowania. Mial dosyc sily, zeby z zaprosin skorzystac, Zydów atoli nie wypedzal z Kijowa. Przepisy o procentach dowodza gospodarstwa pienieznego. Kwitnal Izrael na ziemiach wschodnio-slowianskich, bo one dostarczaly przez cale niemal wieki srednie materialu do handlu niewolnikami. Znano ruskie straze nadworne od Kordowy po Pekin. Ostatnia wzmianka w rocznikach chinskich o druzynach z Rusi jest pod data 1334 r. *przypisy http://www.polonica.net/Cywilizacja_zydowska_przypisy.htm prof Henryk Koneczny „Cywilizacja żydowska”

Reklamy

Posted on 5 września 2010, in JUDAIZM/MOZAIZM/SYJONIZM. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: